Snorkelen en duiken bij Cubadak

We hebben goed geslapen in de leuke houten hutjes aan het strand. ’s Nachts hoorden we het rustgevende geluid van de branding en vanuit de jungle de geluiden van o.a. krekels. Het bed staat op een soort vide en is bereikbaar via een houten trap. Over het bed heen hangt een enorme klamboe (niet zo’n eentje waar Tjeerd altijd in verstrikt raakt).

’s Morgens nemen we meteen een plons in de zee. Het zeewater is heerlijk. Onze huisjes staan naast elkaar en staan rechtstreeks aan het strand. Erik gaat samen met de eigenaar van het resort een ochtendduik nemen. Na een duikpak en flippers te hebben uitgekozen vertrekken ze met de boot naar een plek waar zeeschildpadden te zien zijn.

Na het ontbijt halen we snorkels en flippers op bij de duikhut en een uur later bevinden we ons in de onderwaterwereld rondom het eiland. We zien heel veel mooie vissen in allerlei kleuren en groottes dwarrelend tussen het koraal. En dan ineens zwemmen we tegen een grote muur van ruitvormige, doorzichtige vissen. Ze bekijken ons van opzij met een verbaasde blik. De muur spat als een olievlek vloeiend uiteen als we dichterbij komen. Onder ons op de zeebodem groeien tussen het koraal pikzwarte zee-egels. Oppassen dus! In de buurt van de poten van een steiger zien we een enorme zwart-geel gestreepte maanvis zwemmen. Het beest is ongeveer 40 cm en zwemt heel rustig voor ons uit. We kunnen hem haast aanraken.

Het duiken en snorkelen bevalt ons allemaal prima. En dat is dan ook waar we onze dagen op Cubadak mee vullen. Erik maakt in totaal drie duiken met de eigenaar van het resort en heeft mooie vissen, koraal en zeeschildpadden gezien. Bij een nachtduik zag hij een zeeschildpad van wel 1.80 cm groot. Het heeft erg veel indruk op hem gemaakt.

’s Middags begint het regelmatig te regenen en dan lezen we een boek of hangen lekker languit op de veranda van het huisje. We genieten van de rust…..

Patty

We voeren van het vasteland per boot naar het eiland. Een wit strand met palmbomen kwam ons tegemoet. Echt een bountyeiland! Wat was het mooi, zowel boven als onder het turqoise water! De zee, de geur, het groen,
echt prachtig! Ik kende het alleen van een plaatje.

Pam

Het was een heerlijk rustpunt. Dit maakte de reis compleet.

Conny

De foto lijkt wel een schilderij.
Mooi!!

Madelon & Paul

Een prachtig onderdeel van jullie reis. Helemaal a-okay, te zien aan het handgebaar.

Jose

Hallo
Kwam jou verhaal tegen en heb er van genoten. Kun je me misschien vertellen waar jullie overnacht hebben in die houten huisjes op het strand? En hoe heet de duikschool. Wij vertrekken over 3 weken en ben nog op zoek in die omgeving.
Alvast bedankt.
Zou het fijn vinden als je me terug zou willen mailen aub. op j.claessens@vrln.nl